Γενικές μαθησιακές ανάγκες
Καθώς πλησιάζει η έναρξη των σχολείων πολλοί είναι οι γονείς που μας ρωτούν για τον τρόπο που θα πρέπει να αντιμετωπίσουν το φόβο ή την άρνηση των παιδιών τους για το σχολείο. Αδιαμφισβήτητα η κάθε περίπτωση χρήζει εξατομικευμένη στήριξη και παρέμβαση. Ας μην ξεχνάμε βεβαίως πως η φοίτηση στο σχολείο είναι η πρώτη εμπειρία συνεχούς απουσίας από το σπίτι που βιώνει το παιδί γεγονός που δικαιολογεί την έντονη απροθυμία του να παρευρεθεί στο σχολείο.
Για ορισμένα παιδιά όμως αυτή η άρνηση μπορεί να κρύβει κάτι περισσότερο από μια απλή απροθυμία. Τέτοιες περιπτώσεις είναι εκείνες που λόγω αναπτυξιακών διαταραχών, αυτισμού, νοητικής υστέρησης, δυσκολίες συγκέντρωσης, συναισθηματικών διαταραχών ή γενικευμένων διαταραχών, τα παιδιά παρουσιάζουν δυσκολίες στην αρχική τους ένταξη στο σχολικό περιβάλλον.
Ο Ειδικός παιδαγωγός, σε συνεργασία με την διεπιστημονική ομάδα του κέντρου μας (Ψυχολόγο, Λογοθεραπεύτρια, Εργοθεραπεύτρια) αξιολογεί αρχικώς τη μαθησιακή ετοιμότητα του παιδιού, με τη χρήση πιστοποιημένων τεστ, και έπειτα οργανώνει ένα ατομικό πρόγραμμα παρέμβασης. Επιλέγονται οι κατάλληλες εκπαιδευτικές μέθοδοι όπως είναι η δομημένη εκπαίδευση και η χρήση οπτικοποίησης και άλλα υποστηρικτικά μέσα και παράλληλα αξιολογείται η δυνατότητα της οικογένειας στην στήριξη και στη μελέτη του παιδιού παρέχοντας τους συμβουλευτική καθοδήγηση.
Βασικοί πυλώνες στη σχεδίαση, στην οργάνωση και στην εφαρμογή των εκπαιδευτικών μας προγραμμάτων είναι αφενός οι συγκεκριμένοι θεραπευτικοί στόχοι που θέτουμε και αφορούν την ανάπτυξη των δυνατοτήτων του κάθε παιδιού και την αποκατάσταση των ελλειμμάτων του αλλά και τη δημιουργία μιας σχέσης ειλικρίνειας και συνεργασίας ανάμεσα στους Θεραπευτές, το παιδί, την οικογένεια αλλά και με τον εκπαιδευτικό του σχολείου σχετικά με τους ενδεδειγμένους τρόπους αντιμετώπισης των δυσκολιών του παιδιού.